Friday 12 September 2008

Κάποιος να μου κάνει αέρα

Στην Αγγλία, στις περισσότερες δουλειές, υπάρχει κώδικας ένδυσης (dress code) που καθορίζει τι μπορείς να φοράς εν ώρα εργασίας και τι όχι. Στα περισσότερα γραφεία ο κώδικας είναι business casual, δηλαδή πουκάμισο-παντελόνι, ή formal business, δηλαδή κουστούμι-πουκάμισο-γραβάτα.

Άλλοι κώδικες ένδυσης είναι ο smart casual (παντελόνι-ευπρεπισμένο μπλουζάκι) και ο casual (ό,τι έχετε στην ντουλάπα σας). Τζην, φούτερ και αθλητικά παπούτσια φοράνε μόνο οι κομπιουτεράδες και αυτοί που δουλεύουν σε πανεπιστήμια (αλλά όχι σε τμήματα management, εκεί φοράνε κουστούμια).

Στη δουλειά που είμαι ο κώδικας είναι από business casual και πάνω. Σήμερα όμως είχαμε μια ολοήμερη συνεδρίαση εκτός γραφείου, και ήταν η πρώτη φορά που το dress code δεν ίσχυε και μπορούσε να φορέσει ο καθένας ό,τι ήθελε.

Και εμφανίζεται που λέτε ο συνάδελφος τον οποίο δεν έχω δει ποτέ χωρίς κουστούμι-γραβάτα, με ξεβαμμένο χαμηλοκάβαλο (δεν ξέρω αν με εννοείτε) τζην, στενό λευκό μπλουζάκι και μοντέρνο παπούτσι, σαν διαφήμιση του Calvin Klein, και έπαθα σοκ.

Μιλάμε ότι είναι ΠΟΛΥ ΜΩΡΟ. Και αυτό το λέω με πλήρη γνώση ότι είναι 58 χρονών. Δεν ξέρω τι με σοκάρει περισσότερο: ότι για πρώτη φορά στα 2 χρόνια που δουλεύουμε μαζί αντιλαμβάνομαι ότι είναι hot ή ότι γουστάρω άντρα που κοντεύει τα 60 (και δεν είναι ο Robert Redford)!!!!!

Όπως και να 'χει, λέω να εισηγηθώ να αλλάξουμε τον κώδικα ένδυσης στο γραφείο και να τον κάνουμε casual. Τουλάχιστον θα αποκτήσει ένα ενδιαφέρον η δουλειά μας. Χεχε.

48 comments:

ΠΑΥΛΟΣ said...

Άλλη φορά τα meeting στο γραφείο!!!

Σοφία said...

Ας αλλάξει το dress code κι ας είναι και στο γραφείο ;-)))

Dr Low said...

Άσε, το ίδιο έπαθα κι εγώ με συνάδελφο 50φεύγα. Τον είδα με τζινάκι πλας φανελάκι και έπαθα σοκ. Εκεί που όλη μέρα τον είχα στα πράσινα (ένεκα χειρουργίου) τον πετυχαίνω Σ/Μ με "πολιτικά" και την αλογοουρά χύμα.
Σε συμερίζομαι πλήρως και ψηφίζω σε όλο τον κόσμο, σε όλες τις δουλειές να φοράμε ότι γουστάρουμε.

Matrix said...

Ξεφευγω λίγο, αλλά στην Αγγλία δεν ισχύει ότι κάθε Παρασκευή έχετε πιο χαλαρό dress code στις εταιρίες.

Γιατί αν είναι έτσι, μια φορά την εβδομαδα "δόση" θα είναι οκ :)

Alitovios said...

Ρε μπας και την τρίζει την όπισθεν ο θείος;

Σοφία said...

@ El: Kι εγώ μαζί σου! Χαίρομαι που βρίσκω κάποιον να με καταλαβαίνει :-)

@ Matrix: Δεν ισχύει σε όλες τις εταιρίες αυτό. Εγώ τουλάχιστον δεν έχω δουλέψει ποτέ σε εταιρία που να το επιτρέπει.

@ Alitovios: Αυτά είναι κομπλεξισμοί αγαπητέ μου. Δεν την τρίζει από πουθενά, δεν είναι θείος, και είναι παντρεμένος με μια κούκλα 30άρα η οποία μέχρι χθες αναρωτιόμουν τι του βρήκε. Τώρα ξέρω!!!

Natassa said...

κοίτα τώρα τι σκέφτηκα ..."α! την άτιμη την Σοφία ότι φάντα βρει την τσακώνει με τον φακό, αν είναι δε σύννεφα μουνταδα κλπ επίσης το καυτό μωρό ετών 58 με το χαμηλοκάβαλο τζήν το κράτησε για πάρτη της ..¨." μια σωστή μπλόγκερ κυρία μου τα μοιράζεται αυτά :):)
καλημέρες καλό σ/κ !!!

Σοφία said...

Την επόμενη φορά θα τους πω να βγάλουμε group photo για ενθύμιο χεχεχε ;-)

Natassa said...

θα τσεκάρω το μπλογκ τουλάχιστον κάθε 8 ώρες μπας και δω την group φώτο ;-)

Σοφία said...

Δεν βγάλαμε φωτογραφία αυτή τη φορά, άλλωστε δεν είχα μαζί μου μηχανή. Ασυγχώρητη παράληψη βέβαια, αλλά πού να το φανταστώ ότι θα ζούσα τέτοια μεγαλεία; Ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα!!

Giannis said...

Σοφία, πως μπορείτε και είστε 8+ ώρες την ημέρα με business dress? ουφ και μόνο που το σκεφτομαι...κουράζομαι !!!

καλα στις δικες μας δουλείες, engineering και καλα, εκεί να δεις dress code οτι να είναι, φαντάσου big manager που έχει την υποπτεία του 2000+ άτομα να έρχεται με μωβ (!!!)κάλτσα και σανδάλια (γερμανός γαρ!!!)

~~A~~ said...

Απεργία πείνας μέχρι να αλλάξει το dress code!!! lol

cinderella said...

Θέλουμε φώτο του πιπινιούυυυυ!!! :)))

Anonymous said...

Συγκρατηθείτε λίγο κορίτσια!
Και το λέω ειδικά για 'σένα cinderella...

Σοφία said...

@ Giannis: Όλα συνήθεια είναι, για να μην σου πω ότι είναι και πιο βολικό να έχεις dress code. Xθες ας πούμε που είμασταν ελεύθεροι να φορέσουμε ό,τι θέλουμε κάποιοι συνάδελφοι προτίμησαν να έρθουν με κουστούμι *και* γραβάτα. Κι εγώ με τα ίδια ρούχα που πάω συνήθως πήγα.

Όσο για τους μηχανικούς, εκτός από αυτούς που δουλεύουν σε κάποιο έργο, οι υπόλοιποι εδώ φοράνε κουστούμια & γραβάτες. Όταν πάνε στο έργο για εποπτεία, φοράνε πάνω από το κουστούμι hi-vis vest και hard hat.

@ ~~A~~: Να σου πω την αλήθεια, δεν είναι άσχημη ιδέα :-D

@ Cinderella: Δυστυχώς φωτό έχω, αλλά δεν λέει. Πρώτον είμαι κι εγώ μαζί του, και δεύτερον (και σημαντικότερον) φοράει γκρι κουστούμι, άχρωμη γραβάτα, γυαλιά... καμία σχέση δηλαδή με το χθεσινό look.

H μοναδική μου απορία είναι, καλά αυτός, αλλά η γυναίκα του δεν τον είδε πώς βγήκε από το σπίτι να τον σταματήσει; Πώς τον στέλνεις κυρία μου ντυμένον έτσι και ασυνόδευτον στον έξω κόσμο; Εμάς δεν μας σκέφτεσαιιιιιι;

@ Xάρης: Οι άλλες βεβαίως να κρατηθούν, εγώ όμως που είμαι αυτόπτης μάρτυρας δικαιολογούμαι, έτσι;

Anonymous said...

58 και είναι με 30άρα, ε; Σωστός ο τύπος ;)

PS. Δε θα μπορούσα να δουλέψω ποτέ σε εταιρία που θα πρέπει να πηγαίνω συνέχεια ντυμένος με κοστούμι. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζω :P

Σοφία said...

Μάλλον είναι σωστή *και* η τύπισσα απ' ότι διαπιστώνω!!

Όταν χρειάζεται, το κουστούμι το συνηθίζεις πολύ εύκολα. Θα δεις ;-)

apos said...

Όλο αυτό που περιέγραψες, γλυκιά μου Galandriel, μου θύμισε την ταινία Love Actually.
Σε ποιο ρόλο θα ήθελες να δεις τον εαυτό σου;

Σοφία said...

Σε κανέναν φυσικά! Μόνο ως γκόμενα του Liam Neeson μπορώ να με φανταστώ, και αν δεν κάνω λάθος στη συγκεκριμένη ταινία ήταν χήρος (φτου φτου μακριά από εμάς)!!

Τι σημαίνει Galandriel;

apos said...

ήταν χήρος, αλλά στην πορεία έπαψε να είναι αν θυμάμαι καλά. Απλά όλο αυτό μου θύμισε την ταινία, το υπόλοιπο ήταν χαζή ερώτηση.
Galandriel: Lord of the Rings, ήταν το αφεντικό του δάσους - ξωτικό. Και φυσικά το ρόλο έπαιζε η Cate Blanchett. Να πω κι άλλα;

Σοφία said...

Καλύτερα όχι, χαμένα θα πάνε. Στο Lord of the Rings αποκοιμήθηκα μέσα στο σινεμά μετά από μισή ώρα και ξύπνησα 10 λεπτά πριν το τέλος. Καταλαβαίνεις...

NdN said...

Με αυτό το dress code είχα κάτι ιστορίες τις πρωτες μέρες κάτι πολύ καλές ιστορίες. Οταν με προσέλαβε η εταιρία(Μαρτιο) ήταν υποχρεωτικό το κουστούμι. Τον Σεπτέμβριο που έπιασα δουλειά είδα ότι κανένας δεν φορούσε κουστούμι και γραβάτα. Ρώτησα τον manager και μου είπε ότι άλλαξε το dress code και ήταν business casual. Ετσι πήγα και την Παρασκευή (πάλι δηλαδή με παντελόνι-πουκάμισο) και βλέπω όλο το κόσμο μέσα στο γραφείο με κοντομάνικο, τζινάκι κτλ. Με κοιτάει ο manager και μου λέει "Ξεχασα να σου πω και την Παρασκευή casual"!

Εκεί που θα σταθώ ωστόσο είναι στον 58αρη και την 30αρα. Τον βρίσκω πολύ μπροστά τον τύπο!

konstantinos said...

Και περιορίζεσαι στα λόγια;
Εσύ; Που μας έχει συνηθίσει αλλιώς;
Ούτε μια εικόνα;

Στείλε μια φωτό! Κάνε μια βιντεοκλήση!

;-Ρ

ADERGHIL said...

he sounds like a catch :p


greetings from HMI...

fpboy said...

58 !!!!???
Με σόκαρες....

Σοφία said...

@ NdN: Χαχα τουλάχιστον τη Δευτέρα που ξαναπήγες ήταν ο ίδιος κώδικας με την προηγούμενη εβδομάδα ή τον είχαν αλλάξει πάλι;

Εγώ και την τύπισσα βρίσκω πολύ μπροστά, καθότι ΤΟ ΜΩΡΟ την έχει κορώνα στο κεφάλι του. Άλλο να στο λέω κι άλλο να στο περιγράφω.

@ Konstantinos: Μα δεν είχα φωτογραφική μαζί μου! Με το κινητό θα μπορούσα να βγάλω μια φωτογραφία, αλλά δεν το σκέφτηκα.

@ BathTub Is/land: He is!! U still here?

@ Fpboy: Εγώ να δεις πόσο σοκαρίστηκα όταν είδα ΤΟ ΜΩΡΟ να σκάει μύτη :-p

Pegasus said...

Σοφάκι, το ντρες κόουντ το συχαίνομαι κι εγώ μιας και σε αναγκάζει να φτιάξεις χώρο στην ντουλάπα για ρούχα μόνο για τη δουλειά. Αλλά πιστεύω πως αν ήμασταν συνέχεια με τζηνακι δεν θα είχαμε τέτοιες εκπλήξεις ;) (εγώ το έχω πάθει με σαραντάρη το σοκ... ωραία θέα στη δουλειά είναι ότι καλύτερο!!!!)

Σοφία said...

Για μένα το βασικό πλεονέκτημα του dress code είναι ότι ντύνεσαι πιο εύκολα κάθε πρωί γιατί έχεις μερικά ρούχα που ταιριάζουν μεταξύ τους και δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να βρεις τι πάει με τι, και τι είναι πιο κατάλληλο π.χ. για το meeting που έχεις.

Το δεύτερο πλεονέκτημα, όπως λες κι εσύ, είναι οι από καιρό σε καιρό ευχάριστες εκπλήξεις ;-)

kiki said...

Χαχα! Είδες διαφορά; Ευτυχώς εμείς δεν έχουμε dress code και βλέπεις ό,τι μπορείς να φανταστείς βέβαια...
Πάντως φαίνεται εντελώς διαφορετικός ένας άνθρωπος, έτσι δεν είναι; χεχε!

ritsmas said...

Ψυχραιμια Σοφάκι. Ουτως ή άλλως και οι 55φευγα έχουν ψυχή. Μπορεί να περιμένουν.
φιλια

Σοφία said...

@ Kiki: Αμ γι' αυτό η παραγωγικότητα στην Ελλάδα είναι πεσμένη. Γιατί γίνεται να είμαι παραγωγική όταν έχω απέναντί μου TO MΩΡΟ; Δεν γίνεται! Πάντως πραγματικά είναι φοβερό πόσο μας αλλάζουν τα ρούχα που φοράμε.

@ Ritsmas: Είπα εγώ πως δεν έχουν ψυχή; Ίσα ίσα! Το συμβάν με χαροποίησε ιδιαίτερα εν όψει του μέλλοντος :-)

Roadartist said...

Η ηλικία να μη σε σοκάρει.. το ότι ήταν τόσο καιρό δίπλα σου και όπως λες..τόσο hot και δεν το είχες καταλαβει..ειναι ενα θεμα να σε προβληματισει.. Οχι οτι φταις εσυ, αλλα για το ποσο απροσωπες ειναι οι εταιριες με το dress code.. Καλησπέρα :)

the_sailor said...

Ίσως ο παράγοντας ηλικία να μην έχει τη σημασία που συνήθως του δίνουμε, και άλλοι παράγοντες να παίζουν σαφώς μεγαλύτερο ρόλο.

Το μόνο που πραγματικά μεγάλες ηλικιακές διαφορές - 58 με 30 όσο να πεις την έχουν τη διαφορά τους -, εκ των πραγμάτων δίνουν στη σχέση μειωμένο χρονικό ορίζοντα.

geokalp said...

αν και τα δύο είναι κάπως, νομίζω ότι συμφωνώ με την roadartist

πάντως μωρό δεν νομίζω...
πουρό θα το έλεγα!

Σοφία said...

@ Roadartist: Α πα πα καθόλου δεν με προβληματίζει! Αν τον είχα απέναντί μου κάθε μέρα ντυμένο σπορ δεν θα μπορούσα να συγκεντρωθώ. Άσε που μπορεί να είχαμε και καμιά ...επιπλοκή ;-)

@ The_Sailor: Σίγουρα δεν παίζει ρόλο η ηλικία στο να ερωτευτείς κάποιον. Άλλωστε με τον συγκεκριμένο συνάδελφο έχουμε ήδη μια πάρα πολύ καλή σχέση άσχετα με την ηλικιακή διαφορά. Εκείνο που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το πόσο καλή (και νεανική) εμφάνιση μπορεί να έχει ένας άντρας που κοντεύει τα 60. Δηλαδή δεν περίμενα να μπει στο δωμάτιο και να μου έρθει λιποθυμία.

Η γυναίκα του δεν είναι ακριβώς 30, αλλά είναι σίγουρα στα πρώτα -αντα. Εγώ την κάνω 34-36 αλλά μπορεί να είναι 38 και να μικροδείχνει, δεν ξέρω. Όπως και να 'χει, μια διαφορά 20 χρόνων, ίσως και παραπάνω, την έχουν σίγουρα. Ο μειωμένος χρονικός ορίζοντας είναι ένα θεματάκι, αλλά σ' αυτά τα πράγματα έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν εγγυήσεις.

@ Geokalp: Πίστεψέ με, το πουρό είναι *εντελώς* άλλο πράγμα!!

Derek said...

και εμείς casual είμαστε στο γραφείο και χορταίνει κάθε μέρα ο μάτις μου πλάτες βυζιά και αφαλούς

γι'αυτό να πεις του αφεντικού σου ότι σε μελέτες που έγιναν στην Ιρλανδία από έγκριτους επιστήμονες (εμένα δλδ!) αποδείχτηκε ότι το casual αυξάνει την παραγωγικότητα!!! Σου φτιάχνει την διάθεση και έτσι ακόμα και η πιο παράλογη απαίτηση σου φαίνεται λογική!!!

Σοφία said...

Χμμμμ στο σκεπτικό αυτό υπάρχει ένα πρόβλημα. Νομίζω ότι αν έβλεπα τις πλάτες ή τον αφαλό του αφεντικού μου (για βυζιά δεν ξέρω), οι απαιτήσεις του θα μου φαίνονταν εντελώς παράλογες. Βέβαια το αφεντικό δεν έχει έρθει ποτέ στη δουλειά με τζην, αλλά από κάτι φωτογραφίες διακοπών που είδα, δε νομίζω ότι θα βελτιωθεί αν βγάλει το κουστούμι.

Derek said...

ναι αλλά εκτός από τον παππού θα υπάρχουν και άλλα ωραία αγοράκια στο γραφείο σου που θα τους πηγαίνουν τα 501

για σκέψου το...

Σοφία said...

Τώρα που το λες, έχω ήδη κάποιον υπόψην μου (45άρης αυτός) που τον έχω δει με τζην σε ένα training course που κάναμε μαζί και είναι πολύ ...αξιόλογος. Αλλά δεν ξέρω αν για δύο πιπίνια αξίζει να βλέπω τα κάλλη όλων των υπόλοιπων φάτσα-μπάτσα κάθε μέρα.

KitsosMitsos said...

Στη δουλειά μου είμαστε όλη την ώρα με κοστούμι. Οπότε τις λίγες φορές που τυχαίνει να βρισκόμαστε εκτός άνευ στολής εργασίας, διαπιστώνεις τρελές διαφορές για τον καθένα μας! Και εκεί φαίνεται το γούστο και όχι μόνο του καθενός!

Anonymous said...

Χαχαχα!! Είδες από που μπορεί να σου σκάσει η έκπληξη?

Σοφία said...

@ Kitsosmitsos: Και το γούστο, και πολλά άλλα αγαπητέ ;-)

@ Unclescrooge: Δεν το συζητώ, εκεί που δεν το περιμένεις!!

Maria Mikro Analogo said...

χαχαχαχαχα :)) Τι να κάνουμε, το ωραίο το θαυμάζουμε!
Φιλάκια και καλή εβδομάδα
Υ.Γ. Να εισηγηθείς, να εισηγηθείς!!!

Anonymous said...

Αργησα να δω την ανάρτηση αλλά έχω διασκεδάσει απίστευτα τόσο με το κείμενο όσο και με τα σχόλια!!!

Όταν διάβασα το «Μιλάμε ότι είναι ΠΟΛΥ ΜΩΡΟ» σκέφτηκα ότι θα έγραφες για κανέναν 25άρη! Θυμάσαι που γράφαμε σε προγούμενη ανάρτηση ότι οι 60άρηδες δεν είναι πια μεγάλοι; Ήρθε και η δικαίωση!

@ Apos: Φαντάζεσαι στο γραφείο μας να είχαμε dress code!!! Αλλά έτσι και αλλιώς εμένα δεν με βλέπουν και πολλοί τέτοιες ώρες - του βρυκόλακα - που πηγαίνω!!!

Anonymous said...

α. άραγε τι φορούσε όταν τον είδε η γυναίκα του και έπεσε στον έρωτά του;;; Πιθανολογώ κοστούμι, αντίθατα από εσένα.

β. Καλά τι κοστούμι, τι τζήν, το θέμα είναι τι φαίνεται και τι γίνεται όταν έρθει η ώρα να φύγουν όλα αυτά τα περιττά :-))

Σοφία said...

@ Μαρία: Και το εκτιμούμε επίσης ;-)

@ Penny: Πώς δεν το θυμάμαι! Τα λέγαμε στη θεωρία, τα είδαμε στην πράξη :-)))))

@ Μανώλης: α. Αν τον ερωτεύτηκε κουστουμαρισμένο, φαντάζομαι την ...ψυχική ευεξία που θα ένιωσε όταν τον είδε με τζην χεχε.

β. Αυτό δεν το ξέρω και μάλλον δεν θα το μάθω ποτέ. Φαντάζομαι όμως ότι κάτι θα γίνεται καθότι δεν έχουν πάνω από 2-3 χρόνια παντρεμένοι :-)

Anonymous said...

λοιπον ,ναι , νομιζω βασικα οτι πρωτα πρεπει να εισηγηθειτε για περισσοτερα μιτινγκ εκτος εταιρειας!!χεχεχεχε απο καπου πρεπει να αρχισει κανεις!

Σοφία said...

Έχεις απόλυτο δίκιο! Το σκέφτηκα κι εγώ και μάλιστα έχω ήδη υποκινήσει τους συναδέλφους να λένε στο αφεντικό πόσο εποικοδομητικό ήταν το μίτινγκ εκτός γραφείου και ότι πρέπει οπωσδήποτε να το επαναλάβουμε στο εγγύς μέλλον. Χεχε.