Friday 29 February 2008

Τα "Top 10" του Λονδίνου

Πριν λίγες μέρες δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες μια λίστα με τις 10 πιο δημοφιλείς ατραξιόν του Λονδίνου. Για όσους τυχόν σκοπεύετε να μας επισκεφτείτε στο εγγύς μέλλον, σκέφτηκα ότι θα έχει ενδιαφέρον να δείτε ποια μουσεία και μνημεία προσελκύουν τους περισσότερους τουρίστες (είτε για να τα βάλετε στη λίστα σας, είτε για να τα αποφύγετε).

Τα TOP 10 είναι:

1. Bρετανικό Μουσείο
2. Πινακοθήκη Tate Modern
3. Εθνική Πινακοθήκη
4. Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
5. Μουσείο Επιστήμης
6. Μουσείο Victoria & Albert
7. Πύργος του Λονδίνου
8. Εθνικό Ναυτικό Μουσείο
9. Καθεδρικός Ναός του Αγίου Παύλου
10. Εθνική Πινακοθήκη Πορτραίτων

Βρετανικό Μουσείο: Α museum of the world, for the world

Το μουσείο όπου εκτίθενται τα πάλι-με-χρόνια-με-καιρούς-πάλι-δικά-μας-θα 'ναι μάρμαρα του Παρθενώνα δέχτηκε 5,5 εκατομμύρια επισκέπτες μέσα στο 2007, μια αύξηση της τάξης του 12% σε σύγκριση με το 2006, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην προσωρινή έκθεση που φιλοξενεί από τον Σεπτέμβριο του 2007 με τίτλο The First Emperor: China's Terracotta Army. H έκθεση είναι αφιερωμένη στον πρώτο αυτοκράτορα της Κίνας Τσιν Σι Χουάνγκ-τι και περιλαμβάνει μέλη του Πήλινου Στρατού, μιας από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις του 20ου αιώνα. Η έκθεση αυτή αποδείχτηκε τόσο δημοφιλής, που όχι μόνο είναι απαραίτητη η κράτηση εισιτηρίων, αλλά το μουσείο μένει ανοιχτό ως τα μεσάνυχτα κάθε μέρα για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Υπολογίζεται ότι μέχρι τις 6 Απριλίου 2008 που θα κλείσει η έκθεση, θα την έχουν επισκευτεί 650.000 άτομα, που σημαίνει περισσότερα από 3.000 άτομα την ημέρα! Η είσοδος στο μουσείο είναι ελεύθερη, ενώ η έκθεση του Πήλινου Στρατού έχει είσοδο 12 λίρες (περίπου 16 ευρώ). Αξίζει να πάτε όχι μόνο για τους πήλινους στρατιώτες και τα μάρμαρα, αλλά για όλα τα εκθέματα. Προσωπικά εκείνα που με εντυπωσίασαν πάνω από όλα τις δύο φορές που έχω πάει στο Βρετανικό Μουσείο είναι τα Αιγυπτικά.

Πινακοθήκη Tate Modern

Πινακοθήκη μοντέρνας τέχνης που στεγάζεται σε έναν πρώην σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη νότια όχθη του Τάμεση (Bankside), απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Παύλου, με τον οποίο ενώνεται με πεζογέφυρα. Στις συλλογές της συμπεριλαμβάνονται έργα γνωστών καλλιτεχνών του 20ου αιώνα όπως ο Νταλί, ο Πικάσο και ο Γουόρχολ. Παρόλο που το γραφείο μου απέχει το πολύ 10 λεπτά περπάτημα από την Tate Modern, και περνάω απέξω αρκετά συχνά, δεν την έχω επισκευτεί ακόμα, οπότε δεν μπορώ να σας πω αν αξίζει ή όχι, πέρσυ πάντως είχε πάνω από 5 εκατομμύρια επισκέπτες. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ο κοντινότερος σταθμός του υπογείου είναι το Southwark (προφ. Σάδαρκ - oh yes) και ο πιο εύκολος τρόπος να πάτε από την έξοδο του σταθμού στην Tate Modern είναι να ακολουθήσετε τις πορτοκαλί κολώνες. Όχι δεν τρελάθηκα - έχουν βάψει μια σειρά από ηλεκτρικές κολώνες (φανοστάτες) σε χρώμα πορτοκαλί και αν τις ακολουθήσεις πας από τον σταθμό του Southwark στην Tate Modern και τούμπαλιν. Μην περιμένετε να προσανατολιστείτε αλλιώς, γιατί το κτήριο της πινακοθήκης δεν φαίνεται από τον σταθμό. Η είσοδος είναι ελεύθερη (με εισιτήριο για τις προσωρινές εκθέσεις) και στην ιστοσελίδα της θα βρείτε πληροφορίες και στα ελληνικά. Λένε ότι αξίζει πολύ το εστιατόριό της, που έχει καταπληκτική θέα στο ποτάμι.

Εθνική Πινακοθήκη

Βρίσκεται στην πλατεία Trafalgar, στο κέντρο του Λονδίνου, και είναι must. Έχει έργα όλων των γνωστών ζωγράφων - και τα ηλιοτρόπια του Van Gogh. Ως κτήριο είναι πολύ όμορφο, έχει ωραία θέα προς την πλατεία Trafalgar και το Big Ben, και η είσοδος είναι δωρεάν. Έχω πάει πολλές φορές και πάντα φεύγω ενθουσιασμένη. Έχει και πολύ ωραία καφε-εστιατόρια, ή μπορείτε να πάτε απέναντι ακριβώς στο Café in the Crypt, για το οποίο έκανε πρόσφατα ειδική ανάρτηση ο Γκρινιάρης.

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μουσείο Επιστήμης.

Δεν έχω πάει σε κανένα από τα δύο. Ξέρω ότι είναι πολύ δημοφιλή στα παιδιά λόγω του εκπαιδευτικού τους χαρακτήρα. Το μουσείο επιστήμης έχει και τρισδιάστατο σινεμά IMAX που προβάλει ταινίες μικρού μήκους. Η είσοδος στα δύο μουσεία είναι δωρεάν (στο σινεμά πληρώνεις). Βρίσκονται και τα δύο στο South Kensington, πολύ κοντά στο Μουσείο Victoria & Albert. Σ' αυτό έχω πάει, πριν πολλά χρόνια, αλλά δεν το έχω δει όλο. Τότε πλήρωνες είσοδο (τώρα είναι δωρεάν) και τα μουσεία συνήθιζαν να μην χρεώνουν εισιτήρια το τελευταίο μισάωρο πριν κλείσουν. Ως πτωχή φοιτήτρια είχε επισκευτεί αρκετά μουσεία στα πεταχτά και το Victoria & Albert ήταν ένα από αυτά. Κάποια στιγμή θα ξαναπάω, γιατί μου είχε αρέσει. Οι συλλογές του περιλαμβάνουν έπιπλα, φωτογραφίες, πίνακες, υαλικά, κεραμικά, γλυπτά, εργόχειρα, υφάσματα, ρούχα, κοσμήματα, και γενικώς ό,τι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη, σχεδίαση ή διακόσμηση, από τα τελευταία 3000 χρόνια. Κατά καιρούς έχει συνεργαστεί με το Μουσείο Μπενάκη.

Ο Πύργος του Λονδίνου

Από τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία του Λονδίνου, αν και προσωπικά δεν θα σας το πρότεινα, εκτός αν έχετε πολύ χρόνο και όρεξη στη διάθεσή σας. Αν είσαστε στο Λονδίνο για λιγότερο από 1 εβδομάδα, μην το σκέφτεστε καν - θα σας φάει μια μέρα και δεν αξίζει, εκτός αν έχετε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ιστορία των βρετανών μοναρχών ή θέλετε πολύ να δείτε τα Βασιλικά Κοσμήματα που εκτίθενται σε ειδική αίθουσα-θησαυροφυλάκιο. Το εισιτήριο έχει 16 λίρες (21€) και στην τιμή περιλαμβάνονται ξεναγήσεις από τους φρουρούς του Πύργου με τις χαρακτηριστικές μαυρο-κόκκινες στολές.


Πάντως ακόμα κι αν δεν πάτε στον Πύργο, αξίζει να επισκεφτείτε την περιοχή για να ψωνίσετε σουβενίρ στο Tower Shop έξω από τον Πύργο, και να δείτε την Γέφυρα του Πύργου, το αυγουλωτό Δημαρχείο και τα πανέμορφα St Katherine's Docks, μια μαρίνα στη μέση της πόλης. Επιβάλεται μια επίσκεψη στην pub Dickens Inn. Δεν θα πιστεύετε ότι είσαστε στο κέντρο του Λονδίνου! Κοντινότερος σταθμός του υπογείου: Tower Hill.

Εθνικό Ναυτικό Μουσείο: Sea, ships, time and the stars

Δεν έχω πάει, πάντως πέρσυ το προτίμησαν πάνω από 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες (10% περισσότεροι από το 2006, οπότε παίζει να μοιράζουν τίποτα). Βρίσκεται στο πάρκο του Greenwich (προφ. Γκρένιτς), κοντά στο αστεροσκοπείο (με τη γραμμή του Μεσημβρινού του Greenwich) και το νέο Πλανητάριο. Το Greenwich γενικότερα είναι πολύ όμορφο, και τα σαββατοκύριακα έχει ωραία αγορά για την οποία σας έχω ξαναπεί. Θα πάτε με τραίνο (όχι υπόγειο) αλλά μην σας απωθεί αυτό: κάνει μόνο 15 λεπτά από το κέντρο του Λονδίνου (Charing Cross) και σας καλύπτει η ημερήσια κάρτα διαδρομών για τις ζώνες 1 & 2. Είσοδος ελεύθερη.


Καθεδρικός Ναός Αγίου Παύλου

Αγγλικανικός (όχι καθολικός, όπως νομίζουν πολλοί) Καθεδρικός Ναός της επισκοπής του Λονδίνου που βρίσκεται στην περιοχή City, ανατολικά της πλατείας Trafalgar. Εδώ παντρεύτηκαν ο Κάρολος και η Νταϊάνα το 1981. Βρίσκεται απέναντι από την Tate Modern που λέγαμε πιο πριν. Σχεδιάστηκε από τον φημισμένο αρχιτέκτονα Sir Christopher Wren γύρω στο 1675 στη θέση του ναού που προϋπήρχε στο ίδιο σημείο και καταστράφηκε στην μεγάλη φωτιά του Λονδίνου το 1666. Έχω περάσει απέξω πολλές φορές και έχω μπει μέσα τουλάχιστον μία. Αυτό το ξέρω γιατί έχω κρατήσει το εισιτήριο, αλλά παραδόξως θυμάμαι μόνο την κρύπτη, που έχει ελεύθερη είσοδο. Χμμμμ. Μάλλον επιβάλλεται να ξαναπάω κάποια στιγμή. Το εισιτήριο κοστίζει 10 λίρες (13€).

Εθνική Πινακοθήκη Πορτραίτων

Βρίσκεται ακριβώς πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη, μεταξύ της Trafalgar Square και της Leicester (Λέστερ) Square. Παρότι είναι τελευταία στη λίστα με "μόλις" 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες το χρόνο, προσωπικά είναι το αγαπημένο μου μουσείο και έχω πάει πάρα πολλές φορές, όχι μόνο στη βασική έκθεση (που είναι δωρεάν) αλλά και στις προσωρινές (που κοστίζουν κάτι παραπάνω, αλλά αξίζουν). Η συλλογή αποτελείται από πίνακες, φωτογραφίες και σκίτσα πορτραίτων γνωστών και όχι τόσο γνωστών Βρετανών και ξένων. Οι συλλογές ανανεώνονται συνέχεια με καινούριες θεματικές εκθέσεις π.χ. συγγραφείς, ηθοποιούς, επιστήμονες, επιχειρηματίες (είχε και τον Στέλιο Χατζηιωάννου της easyJet), ενώ θυμάμαι μια φορά είχε ένα φιλμ που έδειχνε τον David Beckham να κοιμάται (πάντως δεν ροχάλιζε). Αν πάτε καλοκαίρι, αξίζει να δείτε την προσωρινή συλλογή με τίτλο BP Portrait Award όπου εκτίθενται τα έργα που συμμετέχουν σε ετήσιο διαγωνισμό πορτραίτου με σπόνσορα την BP.

30 comments:

Anonymous said...

Θα συμπληρώσω μερικά ακόμη αγαπημένα αξιοθέατα:

11. Madame Tussauds
12. London Eye
13. Big Ben/Parliament
14. Westminster Abbey
15. Buckingham Palace
16. London Aquarium
17. Cutty Sark, Greenwich
18. Royal Observatory, Greenwich
19. Hampton Court Palace
20. Harrods

Γκρινιάρης said...

Καλημέρα και καλό μήνα Σοφία!

Ωραίο post, έκανες μια σούμα με χρήσιμες λεπτομέρειες!

Πάντως εγώ αν είχα μια εβδομάδα θα προτιμούσα να πάω στον Πύργο του Λονδίνου παρά στην National Portrait Gallery. Ναι, ο πύργος μπορεί να σου φάει χαλαρά μια μέρα, αλλά νομίζω αξίζει να δεις κάτι που έχει να κάνει με την ιστορία της Αγγλίας και του Λονδίνου, έστω να περπατήσεις εκεί μέσα και να δεις τη θέα, αλλά και να δεις και να μάθεις πολλά (πχ στο μουσείο, όπου μεταξύ άλλων μιλάει και για τον Guy Fawks) παρά να δεις πίνακες με πορτρέτα (χωρίς να υποτιμώ την Gallery που είναι όντως ωραία). Αλλιώς το σκέφτεται κάποιος που μένει μόνιμα εδώ. Κι εγώ στην Ελλάδα μπορεί να πηγαίνω συχνότερα στην Πινακοθήκη απ' ότι στην Ακρόπολη, αλλά τον τουρίστα μάλλον στην Ακρόπολη θα τον πήγαινα!

Καλημέρα και πάλι! Ήρθε η Άνοιξη λέμε! Θεωρητικά...

Dr Low said...

Εγώ έχω να προσθέσω και τη....Σοφία! Χα! Όποιος πάει Λονδίνο και δεν πάει να τη δει έχασε . Σα να μην είδε τίποτα. Τί να φτουρίσουν ΄λα τα άλλα μπροστά της!
Τα φιλιά μου ντίαρ!!!!

koulpa said...

Έχω 28 χρόνια να βρεθώ στο λονδίνο.. ελπίζω να μη κάνω άλλα τόσα..:):)
Καλημέρα και καλό μήνα:):)

cinderella said...

Σοφάκι ευχαριστούμε πολύ!!
Καλά του χρόνου που θα είμαι στο Λονδινάκι θα έχω τις αναρτήσεις σου που έχεις κάνει τυπωμένες στο χέρι και θα κυκλοφορώ!! Πάντως μετά το Βρετανικό Μουσείο που όντως είναι must εγώ θα παώ στο Μadame Tussads και στα Harrods!! :))
Καλημέρες και καλό Σαββατοκύριακο!!

Σοφία said...

@ Decoding: Σε κάποια από αυτά δεν έχω πάει (π.χ. London Aquarium) αλλά σε γενικές γραμμές συμφωνούμε. Το Royal Observatory το έχω αναφέρει στην ανάρτηση. Το Cutty Shark δεν το ανάφερα γιατί το έχουν πάρει για συντήρηση εδώ και πάνω από 1 χρόνο (αν δεν κάνω λάθος) και γύρευε πότε θα το φέρουν πίσω.

Καλώς ήρθες στις Κόκκινες Νύχτες :-)

@ Γκρινιάρης: Κοίτα να δεις, εγώ δεν είπα να πας ντε και καλά στην National Portrait Gallery, είπα να μην πας στο Tower of London. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο ;-) Δηλαδή για κάποιον που έρχεται πρώτη φορά στο Λονδίνο για 4-5 μέρες, το θεωρώ χαζομάρα να χάσει μια μέρα για να μάθει την ιστορία του Guy Fawkes (που στην τελική μπορεί αν τη διαβάσει και σε βιβλίο) ή γενικότερα για να δει ένα κομμάτι ιστορίας - εκτός αν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτά τα πράγματα. Δε νομίζω ότι έχει να κάνει με το ότι μένω εδώ, γιατί και πριν έρθω να μείνω είχα έρθει αρκετές φορές ως τουρίστρια και τον Πύργο τον είχα δει μόνο από μακρυά. Αντιστοίχως στην Αθήνα, έχω πάει 3 φορές στην Ακρόπολη και καμία στην Εθνική Πινακοθήκη.

Πού, πού είναι η άνοιξη; Βγήκες *έξω* και την βρήκες ή την φαντάζεσαι ακουμπισμένος στο καλοριφέρ; :-p

@ El: Χαχα! Φιλιά κι από μένα :-)

@ Koulpa: Μια φορά το χρόνο στο Σύνταγμα, μια φορά στα 28 χρόνια στο Λονδίνο... Κάτι πρέπει να κάνεις να διορθώσεις την κατάσταση!

@ Cinderella: Σωστή σε βρίσκω! Κι εγώ στο πρώτο μου ταξίδι στο Λονδίνο είχα πάει: Bρετανικό - St Paul's - Madame Tussaud's - Harrods. Έχω κρατήσει και τις αποδείξεις :-)

PN said...

Λοιπόν με μεγάλη σκέψη θα κάνω το δικό μου TOP 10 του Λονδίνου, έτσι για να φέρω αντίρρηση και μόνο (καλά εεεε είμαι και πολύ παράξενος....γουστάρω). Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Καθίστε, χαλαρώστε και απολαύστε το απάυγασμα των επισκεψεών μου στην Αγγλετέρα....!!!!!

1. British Museum
2. Natural History Museum
3. National Gallery
4. Tate Modern Gallery
5. Tower of London
6. Hyde Park
7. Madame Tussauds
8. Westminster Abbey
9. St Paul Cathedral
10. Harrods

Σοφία said...

Ααααα δεν παίζω - κάνεις παρασπονδίες. Εδώ μιλάμε για attractions με εισιτήριο. Άντε βάλαμε μέσα το Harrods, αλλά το Hyde Park τι σχέση έχει;

Anonymous said...

Πολύ ωραία ανάρτηση αυτή Σοφία. Σε περίπτωση που θα αποφασίσω να ξανάρθω Λονδίνο, θα εκτυπωθεί, και θα αποτελεί τον ταξιδιωτικό μου οδηγό :)
Γιατί την άλλη φορά που είχα έρθει, με τις αδερφές μου, μου είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το μόνο αξιοθέατο στο Λονδίνο είναι η Oxford Street :P

Γκρινιάρης said...

Εγώ διαφωνώ οτι δεν αξίζει ο Πύργος, αλλά ok. :)

Έλα μωρέ, άνοιξη θεωρητικά πάντα! Αλλά κάτι είναι κι αυτό! Εδώ πάντως πάνω απ' τ' αυλάκι μια χαρά γαλανό ουρανό έχουμε! Άλλο που μετά, όπως λένε οι προβλέψεις, θα συννεφιάσει και θα βρέξει... Αλλά Μάρτης είναι αυτός, τι περιμένεις;

PN said...

Αγαπητή μου Σοφία, οι κανόνες δεν φτιάχθηκαν για εμένα. Καλέ έχω ρέντα σήμερα!!!!!! Μπορέι να φταίει και ο υπέροχος ηλιόλουστος καιρός εδώ στο Ελλάδα.

Εγώ έφτιαξα ένα top 10 αξιοθέατων που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος αν έρθει στο Λονδίνο και έχει 2-3 μέρες να κάτσει.

Σοφία said...

@ Deninho: Η αλήθεια είναι ότι για τους Έλληνες η Oxford Street είναι μακράν ο νούμερο 1 προορισμός. Άσε τους Ιταλούς να τρέχουν στα μουσεία... εμείς έχουμε άλλες προτεραιότητες ;-)

@ Γκρινιάρης: Εσύ να γράψεις δικό σου Top 10 στο ιστολόγιό σου :-p

Άλλωστε με μένα συμφωνούν και οι αριθμοί: 5,5 εκατομμύρια επισκέπτες στο Βρετανικό, 2 εκατομμύρια στον Πύργο. So there.

@ VK: Κι εδώ ηλιόλουστοι είμαστε, μόνο που έχει λίγο κρύο. Μπρρρρ!

Πλάκα-πλάκα θα είχε ενδιαφέρον να γράφαμε όλοι τα δικά μας Top 10 για το Λονδίνο, συμπεριλαμβάνοντας τα πάντα - περιοχές, μουσεία, μαγαζιά κ.λπ. Τι λέτε;

Γκρινιάρης said...

Και πόσα εκατομμύρια στο National Portrait Gallery?

Σοφία said...

Στον Πύργο: 2,064,126
Στη Νational Portrait Gallery: 1,607,767

Διαφορά λιγότερο από 500,000.

Προσωπικά μου κάνει μεγάλη εντύπωση, γιατί δεν την είχα για τόσο δημοφιλή. Νόμιζα ότι μόνο εγώ είμαι τρελή, αλλά μάλλον όχι ;-)

Γκρινιάρης said...

:) Καλό μήνα!

Σοφία said...

Επίσης! Μάρτη έβαλες;

geokalp said...

αυτό μου έκανε περισσότερο κι από τις παρουσιάσεις!
ειδικά το ναυτικό μουσείο, αληθεία τόσο καλό είναι;

Maria Mikro Analogo said...

Μ' έστειλες με το ποστ! :D Ταξιδιωτικός οδηγός "The red nights"! Καλό μήνα να έχουμε. Φιλάκια!

Σοφία said...

@ Geokalp & Μαρία: Να είστε καλά και οι δύο :-)

Για το ναυτικό μουσείο δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι ότι θα πρέπει να είναι αρκετά καλό για να μπαίνει στο TOP 10 παρόλο που βρίσκεται εκτός κέντρου και το θέμα του είναι κάπως ιδιαίτερο.

Anonymous said...

sofiaaaa!νταξει, μπορει να μην το πιστεψεις,αλλα με το που εφτασα λονδινο πηρα μια απο τις φρι πρες εφημριδες, και ειχε μεσα το τοπ 10!εννοειται οτι δεν πηγα σε ολα αυτα, αλλα τα περισσοτερα τα καλυψα, εστω και απεξω! χεχε!
φιλακια!

Σοφία said...

Τελικά αυτές οι δωρεάν εφημερίδες έχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα μέσα :-)

ekkremes said...

Καλο το guide και συμφωνω με τα comments, ειδικα με του decoding, αυτα σκοπευα να προσθεσω κι εγω.

Ειναι καπως πιο contemporary μπορω να πω, μερικα απ'αυτα ομως...

Anonymous said...

ΣΟΦΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ...ΕΙΜΑΙ Η ΤΙΤΙΚΑ ΤΟ ΜΑΪΟ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΩ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΛΛΗΤΗ ΜΟΥ..ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΜΟΝΕΣ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ,ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΩ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ..Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΤΗ ΜΑΜΑ ΕΛΛΑΔΑ Κ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ Κ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ Κ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ... ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ?? ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΥ ΤΟ email ΣΟΥ??ΦΙΛΑΚΙΑ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΧΕΙΣ ΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ????

Σοφία said...

Τιτίκα καλημέρα! Ο καλύτερος τρόπος είναι να ρωτήσεις ό,τι θέλεις εδώ ώστε να σου απαντήσει όποιος ξέρει. Εγώ ας πούμε δεν έχω σπουδάσει στο Λονδίνο και δεν είμαι ειδική να μιλήσω για θέματα φοιτητικά. Ίσως όμως κάποιος άλλος να μπορεί να βοηθήσει πιο συγκεκριμένα.

Σοφία said...

Α ναι, και για την Θεσσαλονίκη που ρώτησες, έχω έρθει πολλές φορές αλλά η τελευταία ήταν πριν από 6 χρόνια.

Crazy Tourists said...

Καλησπέρα! Τυπώθηκε και εδώθη στον αδερφό μου που ήρθε για τριήμερο, να κάνει τουρισμό, να πάρει και την πρόκριση και να επιστρέψει..
Θα το κρατήσουμε και μεις για όταν με το καλό ανηφορίσουμε!
CrazyTourist1

Σοφία said...

Την πρόκριση δεν την πήρε :-( αλλά ελπίζω να ευχαριστηθεί το τουριστικό κομμάτι :-)

civil said...

1. Nα συμφωνήσω με τον Γκρινιάρη για τον Πύργο του Λονδίνου. Αν ακούσεις την ξενάγηση είναι μια πραγματικά εξαίσια εμπειρία.

2. Science Museum + IMAX σε οποιαδήποτε 3D ταινία = εμπειρία αξέχαστη

3. Δεν έχει αναφερθεί το καλύτερο κατά τη γνώμη μου μουσείο του Λονδίνου: Imperial War Museum. Αν γουστάρετε Α' και Β' παγκόσμιο πόλεμο, ίσως είναι το καλύτερο στον κόσμο.

4. Harrods, μόνο για τον όροφο με τα φαγητά (υπόγειο νομίζω;)

5. Αγορά Spitalfields

6. Oποιοδήποτε ποδοσφαιρικό αγώνα. Είναι γιορτή. (εγώ δε βρήκα πουθενά για Premier League και είδα QPR στο Loftus Road)

7. Kινέζικο στην China Town. Γενικά αλλά και ειδικότερα το Four Seasons ήταν γευστική εμπειρία.

8. London Zoo. Αν σας αρέσουν οι ζωολογικοί κήποι.

9. Θέατρο, West End.

10. Θέατρο στο National Theatre.

11. Θέατρο στο Soho Theatre.

civil said...

:)

Σοφία said...

Πήγες Λονδίνο;