Monday 3 December 2007

Πράγματα που γυαλίζουν


Δεν είχα σκοπό να κάνω ειδικό ποστ για βιτρίνες, αλλά αφού αρκετοί ρώτησαν για τα μαγαζιά, τα ψώνια κ.λπ. σκέφτηκα ότι θα έχει ενδιαφέρον. Οι φωτογραφίες δεν είναι όλες πετυχημένες, μια ιδέα όμως θα την πάρετε. Αν με ξαναφέρει ο δρόμος, θα τραβήξω μερικές πιο καλλιτεχνικές.

Κατ' αρχήν, μερικές από τις βιτρίνες του Selfridges (Σέλφριτζις). Το Selfridges είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πολυκατάστημα του Λονδίνου (μετά το Harrods) και ίσως το πιο επώνυμο. Μην δίνετε σημασία στους τουριστικούς οδηγούς που εκστασιάζονται με το Harrods. Για τους Λονδρέζους, το Selfridges είναι θεσμός. Όσοι έχετε δει την ταινία Love Actually, η σκηνή με τον Rowan Atkinson που τυλίγει το περιδέραιο έχει γυριστεί στο ισόγειό του. To Selfridges έχει 27 βιτρίνες(!) που είναι πάντα πρωτότυπες, καλοστημένες και διαφορετικές. Φέτος όπως βλέπετε είναι και πολύ γυαλιστερές.


Laura Ashley - αλυσίδα καταστημάτων με ρούχα και έπιπλα σε κλασικό στυλ. Έχουν ανάγει την τέχνη της χριστουγεννιάτικης γιρλάντας σε εντελώς άλλο επίπεδο. Το όλο εφέ είναι αρκετά εντυπωσιακό, πάντως εμένα μου θύμισε κάτι από Πάσχα.


Debenhams - άλλη μια δημοφιλής αλυσίδα πολυκαταστημάτων. Κλασικά χριστουγεννιάτικα χρώματα, χλιδάτες και πολυφορτωμένες βιτρίνες. Έχω τραβήξει σε βίντεο την βιτρίνα με τα παιδικά, στην οποία γινόταν χαμός από κινούμενα αρκουδάκια, γατάκια, κουκλάκια, σκυλάκια και ό,τι άλλα -ακια μπορείτε να φανταστείτε. Εντυπωσιακό, αλλά κάπως του ματς. Πάντως στους τουρίστες άρεσε, αν κρίνω από τον αριθμό των ζευγαριών που φωτογραφίζονταν μπροστά στις βιτρίνες του.


Crabtree & Evelyn - αλυσίδα καταστημάτων με κρέμες, σαπούνια και καλλυντικά. Η πιο τυπικά χριστουγεννιάτικη βιτρίνα από όλες, με ένα πολύ όμορφο παραδοσιακό δέντρο. Η εικόνα στο πόστερ είναι από το χριστουγεννιάτικο τραγούδι The Twelve Days of Christmas που ξεκινάει ως εξής: On the first day of Christmas, my true love sent to me a partridge in a pear tree (Την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων, η αληθινή μου αγάπη μου έστειλε μια πέρδικα σε μια αχλαδιά) - μην ψάχνετε το νόημα, έχει χαθεί στα βάθη των χρόνων, το σύμβολο όμως παραμένει.


Μαγαζί που πουλάει σκωτσέζικα υφάσματα στην Regent Street. Δεν θυμάμαι πώς το λένε. Έχει τις ίδιες βιτρίνες χειμώνα-καλοκαίρι, και το φωτογράφησα για τους Σκωτσεζόφιλους του μπλογκ.


Και τέλος, κάτι φαγώσιμο από την βιτρίνα την βελγικής σοκολατερίας Godiva (Γκοντάιβα). Μμμμμμμμ!


Είχα δεν είχα, κολάστηκα πάλι βραδιάτικα. Πάω να πιω ένα τσάι να συνέλθω...

25 comments:

Anonymous said...

...πο μας κολάζεις βραδιάτικο σοφάκι..:)
τι είναι αυτές η φράουλες(πάνω που έπεινα τσαγάκι lol)..πο..είμαι και του γλυκού νερού...;)

DaNaH said...

Πολύ μου αρέσει που φτιάχνουν πρωτότυπες βιτρίνες στο Λονδίνο, όχι σαν εδώ που υπάρχει έλειψη φαντασίας!

BTW μου χρωστάς φωτογραφίες από το Hamley's!!!!!! ;-)

Εγώ μόλις γύρισα από την γιορτή των αγγέλων. Βγήκαν πολύ ωραίες οι φωτογραφίες και τα βιντεάκια, αλλά το ποστ θα το κάνω αύριο με την ησυχία μου! Καληνύχτα! :)

alienlover said...

πωπω... Godiva... σλουρπ σλουρπ
οι βιτρίνες πολύ γιορτινές και χριστουγεννιάτικες, δε λέω, αλλά με απωθούν πλήρως από ψώνια και τα λοιπά (άβυσσος η ψυχή μου)
δεν έχω ξεχάσει το ποστ για την Ουγγαρία, απλά έχει πέσει πανικός αυτόν τον καιρό!

καληνύχτα και καλή εβδομάδα!

Σοφία said...

@ Electronic: Εγώ κολάστηκα εντελώς όμως. Αφού το τσαγάκι δεν βοήθησε, είχα και τα υλικά πρόχειρα, οπότε έπλυνα μερικές φράουλες, έλιωσα μερικά κομματάκια σοκολάτα κι έφτιαξα τις δικές μου φράουλες με επικάλυψη σοκολάτας. Σλουρπ :-)

@ Δανάη: Νομίζω δεν είναι απλά έλλεψη φαντασίας. Το Selfridges π.χ. έχει ολόκληρο τμήμα διακοσμητών για τις βιτρίνες, το οποίο αριθμεί 45 άτομα και (φαντάζομαι) το ανάλογο μπάτζετ. Δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε με το μεγαλύτερο ελληνικό πολυκατάστημα.

Στο Hamley's δεν έβγαλα φωτογραφίες, αν και η πρόσοψή του φαίνεται σε μια από τις φωτογραφίες της Regent Street στο προηγούμενο ποστ.

Περιμένω με πολύ ανυπομονησία το ρεπορτάζ από την γιορτή των αγγέλων :-)

@ Alienlover: Μα αυτό είναι το καλύτερο: να κοιτάς αλλά να μην ψωνίζεις. Τέρψη οφθαλμών μετά γεμάτης τσέπης!

Από Μηχανής Θεός said...

Α, ρε Σοφία, και Άγιο κολάζεις.. We shall not resist...

Καλό βράδυ!

Σοφία said...

Δύσκολοι καιροί για ...άγιους ;-)

Εξύμνoς said...

Να σου πω την αληθεια οι πεσισσοτερες βιτρινες μου ειναι αδιαφορες. Αυτες τουλαχιστον ειναι κατι διαφορετικο.

Aggelos Spyrou said...

Άλλο που δεν θέλω τώρα, να με κάνεις να "την κάνω" για Λονδίνο! :)

Γκρινιάρης said...

Καλά, οι βιτρίνες του Selfridges είναι το κάτι άλλο, έργο τέχνης κάθε φορά! Αλλά από τιμές εγώ το βρίσκω αρκετά τσουχτερό, ακόμα και με τις πολύ καλές εκπτώσεις που κάνει όταν έχει.

Ωραία βόλτα έκανες κι όμορφες φωτογραφίες!

laxanaki said...

σοφάκι μας αναστάτωσες τώρα!! πως θα δουλέψουμε εμείς σήμερα???? ε?? Καλημέρα!!

philos said...

Εγώ αν ήμουν Λονδίνο αλλα και σε πολλές άλλες μεγαλουπόλεις στην Ευρώπη, θα έβγαζα σωρηδόν φωτογραφίες απο βιτρίνες.
Είναι το κάτι άλλο ειδικά αυτές τις ημέρες.
Και στην Ελλάδα πάει να γίνει κάτι με κανα δυο μεγάλα εμπορικά(Attica, Mall) ή με κάποια μικρά διάσπαρτα που πετυχαίνεις σε μερικές άσχετες γωνιές κυρίως κοντά στο Κολωνάκι.

Σοφία said...

@ Eximnos: Ακριβώς!

@ Aggelos Spyrou: Και γιατί όχι; Χεχε ;-)

@ Γκρινιάρης: Κάποτε δούλευα εκεί κοντά και περνούσα από το Selfridges κάθε μέρα. Μιλάμε ότι σχεδόν *κάθε μέρα* θα άλλαζαν και μία από τις βιτρίνες. Δεν είχαν ησυχία. Ήταν όμως απόλαυση γιατί δεν ήξερες τι διαφορετικό θα έχουν από μέρα σε μέρα - ενώ άλλα μαγαζιά έχουν την ίδια ακριβώς βιτρίνα όλη τη σεζόν.

Οι τιμές του είναι σίγουρα τσιμπημένες, αλλά αυτοί που ψωνίζουν εκεί έχουν βαθιές τσέπες ;-)

@ Laxanaki: Καλημέρα!

@ Philos: Κι εγώ συνηθίζω να βγάζω φωτογραφίες τις βιτρίνες, ακόμα και στην Ελλάδα άμα πετύχω καμιά καλή κι έχω μαζί μου μηχανή. Έχω μεγάλη συλλογή από βιτρινο-φωτογραφίες :-)

lifewhispers said...

σε βαζουν στο κλιμα [παντως οι βιτρινες, ακριβως στο ακαταλληλο κλιμα για την εποχη, το ποσο σε προκαλουν να ψωνισεις δενμπορω να το κρινω βεβαια, αλλα χριστουγεννα ειναι!

Nobody said...

Αυτή η βιτρίνα με το σουβλάκι σοκολάτας...ΕΛΕΟΣ!!!! Σοφία δεν θα ξαναμπώ στο βλογ σου αν δε με βεβαιώσεις τώρα ότι είναι λάιτ η σοκολάτα αυτή

Anonymous said...

καλα ρε κακια σοκολατα με μοστραρεις πρωι πρωι...ακομα δεν εχω φαει τιποτα και ελιωσα στην πεινα...οσο για τις βιτρινες πολυ καλλιτεχνια πεφτει εαν δεν κανω λαθος...besitos..

Anonymous said...

Ωραίες βιτρίνες έχουν εκεί. Σε κάνουν να θες να μπεις μέσα να δεις :P

Όσο για τις φωτογραφίες, αν έχουν θέμα ανάλογο των 2 τελευταίων, δεν χρειάζεται να είναι καλλιτεχνικές :)

roadartist said...

shopping therapy..
To attica εφετος εχει διακοσμήσει τη βιτρινα του πολύ ωραία εδω.. Αλλα οκ..τι να λεμε τωρα με τις εκει!! :))

snikolas said...

Πολύ θα ήθελα να πεταχτώ ένα σαββατοκύριακο για ψώνια στο Λονδίνο.

KitsosMitsos said...

Γλυκά ζωντανά!

Ωραία βόλτα...

George said...

Στο τσακ είμαι να έρθω Λονδίνο !!! Ενα - δύο πράγματα να πάνε καλά και με βλέπω εκεί Χριστούγεννα....

Anonymous said...

Ευτυχώς που μόλις τσάκισα μια σοκολατίνα στη δουλειά και δεν μου έπεσαν τα σάλια με τα σουβλάκια σοκολάτας!

Πολύ όμορφες φωτογραφίες και το κόνσεπτ της πρώτης βιτρίνας μου άρεσε περισσότερο!

Anonymous said...

Τι όμορφα πράγματα έχει να δείς... Αλλά ποιός μπορεί να τα πάρει? ... Καλές γιορτές σε όλους. Σόρρυ Σοφία αν δεν έρχομαι συχνά, αλλά δεν έχω χρόνο.. :(

Σοφία said...

@ Lifewhispers: Κοίτα, εγώ αυτή την εποχή δεν είμαι για πολλά έξοδα, οπότε όσο καλή και να 'ναι η βιτρίνα, δεν παρασύρομαι με τίποτα. Κοιτάω μόνο απέξω ;-)

@ Nobody: Σε διαβεβαιώνω ότι όχι μόνο είναι λάιτ, αλλά έχει φτερά και πετάειιιιιιιι, πετάειιιιιιιι!

@ Damian: Μα η σοκολάτα τρώγεται όλες τις ώρες της μέρας!

@ Deninho: Να 'σαι καλά :-)

@ Roadartist: Μα βγάλτε καμιά φωτογραφία να δω κι εγώ εδώ στα ξένα!!

@ Snikolas: Έλα μετά τις 26 Δεκεμβρίου που θα ξεκινήσουν οι εκπτώσεις ;-)

@ Kitsosmitsos: Όχι απλά ζωντανά, σπαρταράνε στην κυριολεξία. Κάθε φορά που βλέπω την φωτογραφία με τις φράουλες, γλείφομαι!

@ George: Σου το εύχομαι εκ βάθους καρδίας :-)

@ Penny: Κι εμένα η πρώτη βιτρίνα μου τράβηξε πρώτη την προσοχή (όχι που θα διαφωνούσαμε χαχα).

@ Doremi: Να περνάς όποτε μπορείς για μια καλημέρα. Κι αν το θες πολύ να έρθεις προς Λονδίνο, θα βρεις τρόπο ;-)

Anonymous said...

πω πω καλα οι βιτρινες τα φωτα το δεντρο αλλα τα γλυκα και οι φραουλες ειναι η απολυτη κολαση....και κανω διαιτα κλαψ κλαψ......

Σοφία said...

Οι φραουλίτσες με λίγη σοκολατίτσα τι ψυχή έχουν; Καλύτερα κι από γιαουρτάκι είναι (λέμε τώρα).

Καλώς ήρθες στις Κόκκινες Νύχτες :-)