Saturday 20 October 2007

Φθινοπώριασε


Έχει πιάσει κρύο. Την περασμένη εβδομάδα είχαμε την πρώτη ομίχλη. Προχθές το βραδάκι μπορούσα να δω την αναπνοή μου να εξατμίζεται καθώς περπατούσα στο δρόμο. Όταν έχει ήλιο όμως, κάνει ζέστη, και το φως έχει μια άλλη ποιότητα, σαν κρύσταλλο. Την Δευτέρα βγήκα έξω με κοντομάνικο. Σήμερα πήγα για ψώνια φορώντας πέδιλα. Πού και πού βρέχει, αλλά όταν σταματάει είναι σα να γυαλίζει όλη η φύση. Τα δέντρα αλλάζουν σιγά-σιγά χρώμα και τα φύλλα πέφτουν. Τα πρωινά είναι θολά και γκρίζα. Οι μέρες μικραίνουν. Αν καθυστερήσω λίγο παραπάνω στο γραφείο, φεύγω νύχτα.

Φθινοπώριασε.

Τα μαγαζιά έχουν στολίσει για τα Χριστούγεννα. Η φιγούρα του Αη-Βασίλη ξεφυτρώνει εκεί που δεν την περιμένεις: σε σοκολάτες, σε περιοδικά, στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, στις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων, ανάμεσα στις κολοκύθες και τα φαντάσματα του Halloween. Αρχίζω να ψάχνω στους τσελεμεντέδες συνταγές για σούπες και στιφάδα. Έχω όρεξη να πιω τσάγια και καφέδες με Baileys (καλά, σ' αυτό μπορεί να φταίει και το μπλογκοπαίχνιδο με τις κούπες). Ονειρεύομαι λουκάνικα, ψητές πατάτες και καραμελωμένα μήλα. Σκέφτομαι πόσο θα μεγαλώσουν οι νύχτες το επόμενο σαββατοκύριακο και ανυπομονώ για cocooning με πολλά βιβλία και DVD.

Την λατρεύω αυτή την εποχή :-)

27 comments:

philos said...

Αυτό σου έλειπε...
Να είσαι Λονδίνο στην περίοδο πριν τα Χριστούγεννα και να μη την λατρεύεις!
;D

Σοφία said...

Κοίτα, για να είμαι ειλικρινής, το χειρότερο πράγμα αυτή την περίοδο είναι τα Χριστούγεννα. Όταν τα μαγαζιά στολίζονται από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, μέχρι να μπει ο Δεκέμβριος έχεις πια μπουχτίσει!

Αθανασία said...

Απο τη μια ζηλευω αφορητα, γιατι λατρεψα το Λονδινο οταν το επισκεφθηκα πριν απο χρονια, και απο την αλλη (για αντιποινα) να σου πω οτι κι εδω, στο νησι, εβρεχε, και πηγα σε ενα μαγαζι που κατσαμε εξω αλλα ειχε τεντα, και ηπιαμε την πιο τελεια σοκολατα που εχω δοκιμασει ποτε!!!!!

κι εμενα μου αρεσει πολυ αυτος ο καιρος, αν και ολοι μου λενε οτι εχω λαλησει...

Πίκος Απίκος said...

Αυτό το πράγμα που με το που μπει ο Οκτώβριος ετοιμάζονται για Χριστούγεννα οι Άγγλοι πέντε χρόνια στην Αγγλία ποτέ δεν το κατάλαβα...

Φτάνουν τα Χριστούγεννα και σχεδόν δεν το παίρνεις χαμπάρι...

Όπως και να έχει νιώθουμε πια την εναλλαγή των εποχών περιστασιακά και σε δόσεις.Στην Αγγλία μου άρεσε πολύ που με τα πολλά πάρκα και δέντρα παντού, αυτές οι στιγμές ήταν πιο έντονες ειδικά όταν έμενα μακριά από το κέντρο του Λονδίνου.

Μια χαρά είναι το φθινόπωρο, απλά πλέον λόγω καιρού κατάντησε ένα σύντομο πρελούδιο του χειμώνα παρά μια αυτόνομη εποχή. Όπως και να έχει με τις πρώτες δυνατές βροχές σήμερα στην Ελλάδα μπορούμε να πούμε πλέον ότι όντως "φθινοπώριασε" [?]

ADERGHIL said...

eimai londino.the weather is perfect.proper fall.

Natassa said...

εγώ πάλι περιμένω να κάνει λίγο κρύο και να αρχίσω να σκέφτομαι Χριστούγεννα, να κάνω σχέδια για το πάρτυ του Βασίλη (ο γιός μου), αλλά ο καιρός δεν μου το επιτρέπει... χθες βράδυ στις μία που γυρίσαμε σπίτι το θερμόμετρο έγραφε 24,5 και τώρα σου γράφω από την αυλή... καλό είναι ή κακό??...

KitsosMitsos said...

Κράτησε τις βιτρίνες και το κλίμα μέχρι να έρθω (Χριστούγεννα). Όχι τίποτε άλλο, αλλά με βάζεις ήδη σε κλίμα και είναι νωρίς ακόμη!

Ασκαρδαμυκτί said...

Κάνω πρόταση: να με φιλοξενήσεις τα Χριστούγεννα στο Λονδίνο (θα πάμε να δούμε και τη Γουεστ Χαμ) κι εγώ το Πάσχα στο χωριό μου...

DaNaH said...

Σε λίγο καιρό θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα χριστουγεννιάτικα από τον Αύγουστο!!

Πάντως άσχετα με το τι λέτε, εμένα μου άρεσε όλος αυτός ο στολισμός και οι γιορτές που γίνονται στο Λονδίνο εν όψει των Χριστουγέννων! Όλη η ατμόσφαιρα είναι πολύ "ζεστή" και ώρες ώρες νιώθεις σαν να βρίσκεσαι μέσα σε παραμύθι!

Ίσως αν μένεις εκεί και τα βλέπεις καθημερινά για πολύ καιρό, όντως να τα βαριέσαι, αλλά για έναν επισκέπτη είναι υπέροχη εμπειρία μια βόλτα στο κέντρο του Λονδίνου τις μέρες (ή τον μήνα θα'πρεπε να πω) πριν από τα Xmas!

Πάντως και εδώ στην γειτονιά μου που υπάρχει ένα μαγαζάκι με εποχιακά είδη δώρων και στολισμού είδα την εβδομάδα που μας πέρασε ξεφόρτωναν τα χριστουγεννιάτικα στολίδια και τα έχουν ήδη βάλει προς πώλησην.

ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ said...

Μαζί σου! Κι η μυρωδιά της βρεγμένης γης μου αρέσει επίσης πολύ! Όσο για τα καραμελωμένα μήλα & τους καφέδες με baileys ...ζήλεψα, πάω να φτιάξω έναν (μόλις έριξε μια γερή βροχούλα & τώρα έχει μια γλυκιά ηρεμία έξω, με ανοιχτά παράθυρα είμαστε)!
Φιλάκια, Καλό Χειμώνα εκεί "στα ξένα"!

Από Μηχανής Θεός said...

Πραγματικα, το Λονδινο ειναι απιστευτο αυτη την εποχη. Ιδιως μεσα απο την περιγραφη της Σοφιας!
Προς τους φιλους Αθηναιους: Το χθεσινοβραδινο μου περασμα απο την λιμνη του Μαραθωνα, λιγο μετα την καταιγιδα, οπου η υγρασια και το πρασινο πασχιζαν να δημιουργησουν συνθηκες υποτυπωδους ομιχλης, ηταν μια ομορφη φθινοπωρινη εμπειρια που σε πλημμυριζει με συναισθηματα, μυρωδιες και σκεψεις. Σε αυτη την πολη, τις εχουμε πολυ αναγκη τετοιες μικρες ποιοτικες αποδρασεις. Δεν θελει κοπο οποτε, θελει τροπο...

tulipa nera said...

Αχ, όμορφο φθινόπωρο! Μια που ανέφερες το τσάι, έχεις υπόψη μια σειρά ροφημάτων 'celestial seasonings'? Έχει κάτι γεύσεις... Αυτή τη στιγμή που σου γράφω έχω μια κούπα με vanilla-hazelnut, μυρίζει υπέροχα!

Σοφία said...

@ Aθανασία: Μια χαρά σας βρίσκω μικρή μου :-)

@ Πίκος Απίκος: Ποιος Οκτώβριος; Από τον Αύγουστο ξεκινάνε πλέον. Πέντε μήνες Χριστούγεννα, μήπως και δεν τα εμπεδώσουμε!!

Όσο για το φθινόπωρο, εδώ δεν είναι καθόλου σύντομο. Φέτος ξεκίνησε από τα μέσα Ιουνίου :-p

@ Bathtub Island: Είδες; Κάνει τέλειες μέρες αυτό τον καιρό.

@ Natassa: Ούτε καλό, ούτε κακό. Απλά διαφορετικό ;-)

@ Kitsosmitsos: Μην ανησυχείς αγαπητέ μου. Μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου εδώ θα είναι τα Χριστούγεννα. Δεν κουνάνε ρούπι.

@ Δανάη: Θα, γιατί θα; Εμείς τα βλέπουμε ήδη ;-)
Συμφωνώ ότι για τον επισκέπτη είναι ωραία εμπειρία. Αλλά όταν κάθε χρόνο ζεις 5 μήνες Χριστούγεννα, αρχίζεις να μπουχτίζεις.

@ Ηλιαχτίδα: Κι εγώ καφέ με Baileys πίνω αυτή τη στιγμή. Cheers!

@ Από μηχανής θεός: Όπως τα λες είναι. Χρειάζεται τρόπος και όχι κόπος.

@ Tulipa Nera: Δεν την ξέρω την Celestial Seasonings. Για Αμερικάνικη μου κάνει. Πάντως το vanilla-hazelnut πρέπει να είναι πολύ ωραίο!

Εδώ τα καλύτερα αρωματικά τσάγια τα έχει η Twinings. Το αγαπημένο μου αυτή την εποχή είναι Green tea with orange & lotus flower. Μμμμμμ...

Σοφία said...

@ Άσκαρ: Αααα πρώτα να μου πεις πού είναι το χωριό σου. Mπορεί να μην θέλω να το επισκεφτώ :-p

Laplace said...

πες τα ρε Σοφακι,απο τωρα στολίζουν?τοσο φτωχο@@δες ειναι ?

Ασκαρδαμυκτί said...

Ορεινό και ελατόφυτο!
Θα καλοπεράσεις...

Λακων said...

Χριστούγεννα; Πριν μερικά χρόνια και τέτοια περίπου εποχή έκανα καταδύσεις. (χωρίς στολή).
Απο τότε βεβαια έχω γίνει κάπως μαλθακός και το έχω ρίξει στους καφέδες και το κάπνισμα :))

Anonymous said...

Whittard of Chelsea, Irish cream! Εάνσας αρέσει το Baileys, θα το λατρέψετε! Αφήστε, που η φίρμα έχει και καταπληκτικές κούπες... Είχα βρει υποκατάστασημά του και στην Αθήνα, κοντά στο Σύνταγμα, δεν ξέρω εάν υπάρχει ακόμα (ελπίζω πως ναι).

Αυτό που μου αρέσει στο φθινόπωρο είναι ο συνδυασμός του πορτοκαλί με το καφέ και το πράσινο. Κάτι που δυστυχώς δεν βλέπουμε στην Αθήνα...

Σοφία said...

@ Laplace78: Άσε... και το κακό είναι ότι τον Ιανουάριο θα βγουν τα Πασχαλινά!

@ Άσκαρ: Πφφφφ... τέτοιο έχω κι εγώ, τι να το κάνω το δικό σου;

@ Λάκων: Όταν έμενα Ελλάδα έκανα κανονικά μπάνια μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Εδώ βέβαια ούτε λόγος!

@ Penny: Το ξέρω το κατάστημα αυτό, αν και δεν έχω ψωνίσει ποτέ τσάι από εκεί. Πραγματικά έχει ωραίες κούπες.

Ο συνδιασμός πορτοκαλί-καφέ-πράσινο είναι όλα τα λεφτά! Για να πω την αλήθεια, ούτε και στο Λονδίνο τον πολυβλέπουμε, εκτός αν πας σε κανένα μεγάλο πάρκο και πετύχεις την κατάλληλη εποχή. Εκτός πάρκων επικρατεί το κίτρινο.

Η φωτογραφία του ποστ είναι από την Στοκχόλμη.

Crazy Tourists said...

Το φθινόπωρο, η καλύτερη εποχή...Ο συνδυασμός του πορτοκαλί με το καφέ και το πράσινο αλλά και μυρωδιά από το βρεγμένο χώμα!Υπέροχο!Εδώ τώρα έπιασε μια βροχούλα για τα καλά!Πάω να φτιάξω ζεστό καφεδάκι και βουρ για κρεβάτι και DVD...

CrazyTourist1

P.S. Δεν ήμασταν καλοί εχτές αλλά άμα είχε γίνει το 10-9 εκεί που πάτησε έξω...!

Σοφία said...

Άσε ρε γαμώτο, εκείνο το σημείο ήταν εντελώς καθοριστικό!! Κρίμα, γιατί θα μπορούσε να έχει πάρει εντελώς άλλη τροπή ο αγώνας.

Πάντως τι να λέμε, η καλύτερη ομάδα κέρδισε και μπράβο τους. Τουλάχιστον δεν μας έκαναν με τα κρεμμυδάκια, όπως στον πρώτο αγώνα (χο χο χο).

moukelis said...

Κοίτα τι παθαίνει ο άνθρωπος.Λείπεις δυο μέρες ακι χάνεις τόσα ποστ! Κι εμένα μου τη σπάει που αρχίζουν από τόσο νωρίς τα Χριστουγεννιάτικα.Φτάνει ο καιρός να κάνω κουλουράκια και τα έχω ήδη βαρεθεί να τα βλέπω στις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων.Ευτυχώς περνάει γρήγορα! ;@)

Σοφία said...

@ Moukelis: Πάλι καλά να λέμε ;-)

Anonymous said...

Φθινοπώριασε Φθινοπώριασε μας πήρε και μας σηκωσε αυτές τις 2 μέρες.Βροχή μέρα νύχτα.Τις καλημέρες μου Σοφία.

Γκρινιάρης said...

Πράγματι φθινοπώριασε! Και εδω πέρσι είδα την πιο κλασική εικόνα του φθινοπώρου σε όλο της το μεγαλείο. Ένα πάρκο γεμάτο δέντρα με κίτρινο φύλλωμα, και τα μονοπάτια γεμάτα κίτρινα και πορτοκαλί φύλλα! Μου έκανε τόσο εντύπωση... Ίσως γιατί στην Αθήνα έχουμε λίγα δέντρα, κι αυτά αειθαλή!!!

Τον ατμό της αναπνοής μου τον βλέπω εδώ και μια βδομάδα! Είναι η στιγμή που λες "ok, καιρός να ντυθούμε πιο ζεστά..."!

Όσο για τα Χριστούγεννα δεν έχεις και άδικο. Ήδη σε μερικές pubs έχουν βγάλει φυλλάδια για να κλείσεις τραπέζι!!!

gkriniara said...

Καλό το φθινόπωρο δεν λέω, όμως η αλλαγή της ώρας με χαλάει λίγο. Δεν μ' αρέσει να νυχτώνει νωρίς :(

Σοφία said...

@ Cursed: Τις βροχές μας δεν ζηλεύατε τόσο καιρό; Ήρθε η σειρά σας!

@ Γκρινιάρης: Στη δουλειά το Χριστουγεννιάτικο πάρτυ το έχουμε κλείσει από τον Αύγουστο...

@ Gkriniara: Καλύτερα από το να έχει σκοτάδι μέχρι τις 8 το πρωί όμως ;-)